Uploads by monjoantiquat

jueves, 18 de marzo de 2010

Prelude nº9

Avui he anat a comprar un llibre i el pla no m'ha sortit bé.
La idea era fer un cafè amb el meu cosí, empalmar amb la llibreria i tornar per poder estudiar dos compassos d'una peça de piano que no m'acaben de fluir.

Un cop fet el cafè d'1,50 he tirat per un carreró recobert de llençols estesos fins sortir al bell mig de les rambles. I allà estava, com si fos la cosa més habitual del món fermat a una farola, s'hi trobava un piano antic, d'aquells desafinats de tecla dura que et demanen a crits que el toquis.

Es tracta d'una iniciativa de l'ajuntament barceloní (esper, supòs i crec) anomenat "Toca'm, sóc teu". Qualsevol individu del carrer pot asseure's a la cadira de plàstic enganxada amb una trista cadena al piano i tocar; el que sàpiga, el que vulgui, tan simple i preciós com això.

Jo i la meva curiositat ens hem acostat a l'instrument. En aquell moment hi havia una nina tocant el típic vals cinematogràfic de Yan Tiersen que inspira la pel.licula "Amelie". Un cop finalitzada la freqüent peça unes tímides mans han aplaudit a la noia i el piano s'ha quedat sol; rodejat de gent ansiosa. I allà hi havia el meu regal del dia.

Chopin m'ha acompanyat en mig de les rambles, envoltat de tot tipus de gent; gent que mai hagués pagat una entrada per escoltar res, i allà s'ha creat, un moment únic.
I sota la freda posta de sol aquells dos compassos els quals anava a estudiar han fluït, en el bell mig de les rambles.

Avui he anat a comprar un llibre i el pla no m'ha sortit bé.

2 comentarios:

  1. Em vaig trobar un als jardins de la Biblioteca de Catalunya. És una iniciativa prou interessant. La idea inicial comptava amb la presència de dinamitzadors amb coneixements musicals. Desconec si encara es manté aquest repte, doncs no he vist cap dinamitzador. Suposo que el ciutadà pot ser un gran animador de carrer!
    No vares comprar el llibre, però arribares a casa carregat d'una nova experiència. Val la pena, oi?

    ResponderEliminar
  2. Oi tan, si cada cop que no em sortis un pla com toca fos per aquestes raóns...
    Suposo que el ciutadà és un gran animador de carrer, si.

    Al cap i a la fi, tot val la pena!

    ResponderEliminar